Knooppuntroute Gooi en omstreken, 87 kilometer

knooppuntenroute Gooi en omstreken. De knooppuntroute Gooi en omstreken is een lange fietstocht door het gebied tussen Amsterdam en Utrecht cq de Utrechtse Heuveulrug. De Knooppuntroute Gooi en Omstreken leid langs plassen, riviertjes, landerijen en mooie plaatsjes zoals Tienhoven, Vreeland en Westbroek. Het is een fietstocht van een uurtje of 5 zonder pauze als je rustig fietst. Het is een toertocht over de Gooise Matras die u door bossen, langs weilanden en tussen de plassen door voert.

knooppuntroute gooi 2
De Heide bij Laren …

Knooppuntroute Gooi en Omstreken: 87 Kilometer

De knooppuntroute Gooi en omstreken komt onder andere in de volgende plaatsjes:
Weesp
Laren
Naarden
en weer terug in Weesp.

Deze spicifieke Knooppuntroute Gooi en Omstreken begint in Weesp maar u kunt natuurlijk overal onderweg starten. De knooppuntroute Gooi en omstreken is 87 kilometer lang en duurt ongeveer 5 uur fietsen als je 18 km per uur fietst en geen pauze neemt. Ik ben de knooppuntroute Gooi en Omstreken gestart bij knooppunt 45 te Weesp. Uiteraard kun je ieder knooppunt in de route als startpunt nemen.

Stapsgewijze omschrijving Knooppuntroute Gooi en Omstreken :
34 – rechtsaf naar 49
49 – rechtdoor naar 48
48 – rechtsaf naar 45
NB: hou de knooppuntborden in de gaten want de genoemde richting is niet altijd goed. De routeplanner van de ENFB is niet helemaal perfect.

Hieronder het fotografische verslag van de Knooppuntroute Gooi en Omstreken, een prachtige route tussen de Loosdrechtse plassen door, over de Utrechtse Heuvelrug en langs de mooiste bospaden die je kunt vinden tussen Bilthoven en Laren.

De kale cijfers:
5 uur, 19 minuten en 29 seconden gefietst
100.16 km afgelegd
Gemiddeld 18.7 kilometer
Topsnelheid 32.7
1213.2 calorien verstookt (ex pannekoek)

14-05 1
Na 1 kilometer laat Weesp zich van zijn beste kant zien

14-05 2
Duidelijk zichbaar dat ik vandaag flink heb moeten trappen. Dit zijn trouwens de Loosdrechtse plassen.

14-05 6
En in dat mooie bos…

14-05 5
Vind je hele mooie dingen…

14-05 3
Maar soms ook minder mooie.

14-05 7
Vandaag van 2 kanten gezien: Het Naardermeer en omgeving

14-05 8
Je zal het niet geloven maar dit is de tafelberg bij Laren. Zo ziet een Noord Hollandse col er dus van boven uit.

14-05 4

En wie denkt dat Netperk na 100.16 km een stukje buik is kwijtgeraakt heeft het schromelijk mis. Dit is namelijk uitspanning de Vuursche Boer alwaar je de lekkerste spekpannekoeken van Nederland kunt krijgen. Zo groot als een deurmat en met ruimschoots gerookt en krokant gebakken ontbijtspek. En natuurlijk dik onder de stroop. Nakkie koffie en een kouwe cola er naast en mijn dag kan niet meer stuk. Wel Cola light natuurlijk, want het moet niet te gek worden. Na dit geschreven te hebben moet ik eerst mijn toetsenbord even van een grote lading kwijl ontdoen want godallemachtig wat zijn die pannekoeken verschrikkelijk lekker. Jammer van de calorietjes maar alles beter dan spekpannekoeken eten en niet gaan fietsen.